jueves, 15 de noviembre de 2012

Reflexionant...

Considero que estic aprenent molt d'aquesta assignatura, no nomès a nivell d'ús de les tecnologies com és el cas del programa cmaptools, utilitzat en la confecció dels mapes conceptuals, sinò com a mestre. Durant el temps d'estudiant a la universitat, l'aprenentatge significatiu era un dels protagonistes de les classes, la importància de promoure un aprenentatge on els alumnes participessin activament possant de manifest els seus coneixements previs i construint conceptes, canviant la seva manera d'entendre'ls... Ara sóc jo la protagonista d'aquest aprenentatge i del canvi conceptual.
 
Tanmateix, durant la realització del debat de l'assignatura, hem va tocar defensar una posició sociodeterminista vers la tecnologia i les TIC en l'educació. Com bé vaig expressar en la síntesi va ser una posatura que hem va costar defensar perquè crec, com afirmen Domènech i Tirado, que la perspectiva CTS és una xarxa de teixits sense costures, on tant tecnologia com societat tenen un paper important. Doncs bé, el debat va ser un dels punts rellevants que m'han conduit a aquest canvi conceptual, que m'han fe partícip d'un aprenentatge col·laboratiu on la tecnologia ha tingut una implicació important. Com haguessim intercanviat opinions i coneixement si no fos a travès del campus?
 
És en aquest punt on veig reafirmada la meva teoria sobre les Tic en l'educació com a una eina que ens facilita altres formes d'ensenyament i aprenentatge, de la qual no hem d'abusar, però que ens ofereix un ventall ampli per potenciar aprenentatges col·laboratius i significatius, per ajudarnos a representar i ser conscients del canvi contextual.

No hay comentarios:

Publicar un comentario