lunes, 22 de octubre de 2012

MISSATGE DE SÍNTESI DEL DEBAT (PAC1)


Considero que el debat que constitueix aquesta primera PAC ha estat molt complert, ja que s’han obert una fils molt variats i al principi em va costar decidir per on començar. Finalment, em vaig decantar pel fil “determinista” en el qual he realitzat dos aportacions i el fil “rol professor-alumnes” en el que he fet una aportació.  La postura que m’ha tocat defensar ha estat la sociodeterminista, per tant havia de defensar que els canvis en la societat són els que donen lloc al desenvolupament tecnològic. En un principi em va costar defensar la postura i buscar arguments al respecte, perquè des del meu punt de vista les tecnologies també han influenciat a la societat i són importants en l’educació del moment.

a)De les aportacions del fil “determinista” destacaria la frase: no s’ha de perdre de vista que la tecnologia per si sola no representa res ni representa cap avenç si aquest no està recolzat per la societat”. Malgrat haver defensat la postura sociodeterminista, sempre he pensat que la tecnología per si sola té molt de pes, ara bé crec que aquesta sitació acaba de lligar la relació bidireccional que existeix entre tecnología i societat, perquè és cert que sense una societat la tecnología no té sentit.

De les aportacions del fil “rol professor-alumnes” destacaria la idea de que la base de la creació de noves tecnologies ha d’estar en el bressol dels interessos i necessitats dels estudiants per a que aquestes siguin funcionals, útils i significatives, i millorin el procés d’ensenyament-aprenentatge dels nostres alumnes”. Avui dia les tecnologies a l’aula són un element important perquè potencien l’autonomia dels infants, l’accés al coneixement en qualsevol moment, etc.  però que aquest fet no ha de condicionar la pèrdua del rol del mestre, aquest segueix sent important per a que els aprenentatges corresponguin a les necessitats dels alumnes. Per tant, queda clara la idea que les TIC en l’educació són una eina que complementa els processos d’ensenyament i aprenentatge però que sense el rol del mestre com a creador, dissenyador etc. no tindria sentit.

b) Considero que la meva participació al debat ha estat correcta, ja que he fet tres aportacions en dos fils diferents tenint en compte tant el mòdul i el material proposat com fonts externes que he cercat i he citat com a bibliografia. L’exposició dels arguments ha estat clara, he seguit el fil defensant en tot moment el paper de la societat per sobre de la tecnologia i he intentat seguir el model que es plantejava al dossier d’argumentació del debat. Crec que les meves aportacions han generat respostes en contra i a favor.

c) Pel que fa als companys, m’agradaria destacar el caràcter de les argumentacions, que han estat respectuoses tant des del punt de vista sociodeterminista com el tecnodeterminista. Crec que de vegades hi havia temes que segons la postura podien costar més o menys d’argumentar i tots ho han fet des del respecte. Concretament, destacaria les aportacions que han realitzat la Vero Pèrez Sànchez (postura sociodeterminista) i l’Elena Arrieta Nieto (postura tecnodeterminista), ja que  crec que han realitzat bones argumentacions que en molts casos han complementat amb fonts alternatives.

No hay comentarios:

Publicar un comentario