lunes, 8 de octubre de 2012

QÜESTIONARI DE DESENVOLUPAMENT BREU

Desprès de continuar amb l'estudi de l'assignatura he decidit que seria interessant incorporar les "qüestions de desenvolupament breu" de l'avaluació inicial realitzada a principis de curs. Considero que aquestes poden donar una visió més completa de la meva perspectiva abans d'endinsar-me en l'assignatura i complementar el mapa conceptual i l'activitat situa't que des de l'assignatura s'ens demana publicar al blog.

Questions de desenvolupament breu

  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Crec que no és determinant però si és important, ja que els avenços en aquests camps generen canvis en la vida social i també en l’àmbit econòmic, un exemple clar és la nova generació de telèfons mòbils, les relacions socials han canviat i les vendes d’aquest tipus de producte han augmentat per tant, el sector econòmic també es veu influenciat.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No perquè la seva utilització no està absenta de les ideologies d’aquell qui en fa ús. Fins hi tot la ciència pot estar influenciada per alguna basant ideològica.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Estic d’acord en que les TIC són importants en qualsevol activitat d’ensenyament, tenint en compte que els aprenentatges han de ser actualitzats i “acordes” a la societat, però crec que l’abús tampoc és correcte, ja que hi ha moltes altres eines i aspectes que no podem oblidar. Podria acabar afirmant que res en excés és bo.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
L’arribada massiva de les noves tecnologies i la seva evolució, com també els canvis en la societat tant econòmics, com socials i culturals.

  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La Tecnologia Educativa és l’encarregada d’oferir eines i tècniques a la comunitat educativa. L’objecte d’estudi de la Tecnologia Educativa són tant els docents com els alumnes.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement.
Transmissió de coneixement: quan una mestra exposa un tema als alumnes
Construcció de coneixement: quan a partir de diverses aportacions s’arriba una conclusió o coneixement definitiu.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Estic d’acord amb l’afirmació perquè tots els coneixements que adquirim estan influenciats pel context en el qual convivim. Segons el nivell econòmic, cultural etc, les nostres opinions o coneixements variaran, per aquest motiu a l’hora de dur a terme el procés d’ensenyament i aprenentatge és important tenir en compte el context en el qual es troba l’escola i els alumnes perquè d’aquesta manera entendrem el perquè de les seves idees i respostes.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Considero que estudiar per la UOC ja suposa en gran part aquesta adaptació, ja que et permet poder treballar i estudiar a l’hora. A més, et permet personalitzar molts àmbits com la bústia, etc. Tot i així és cert que estaria bé poder personalitzar molt més els àmbits de treball.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Si crec que tinc bastants coneixements previs sobre el tema, tot i que és la primera vegada que crearé un bloc, però penso que és qüestió de dedicar-hi temps.

No hay comentarios:

Publicar un comentario